jaga diri hiasi peribadi

Thursday, December 3, 2009

Andai Itu Takdirnya

Salam semua.cuaca sekarang mendung.pagi hujan agak lebat di bandar Kuantan.pagi tak pagi sangat tadi aku kene kuar jugak nek moto(kete ayh bwk) walopon hujan sebab nak kene gi renew Fomema bibik yg dh nk due.so amek duit, ke pej pos dan fomema.pastu tak bole nak teruskan jugak medical bibik atas sebab kesihatan, cume bole buat x-ray je dulu.so dalam kul 1 sampaila aku ngan bibik bersama ego ku ke klinik tp diberitahu kul 2 baru bole buat x-ray sebab time tu dorg tgh lunch break.so aku pun kua, ujan dah benti.rase malas plak nk balik umah, so aku pun gi pusing2 jap nek moto ke RHB amek EPF statement.then ade mase lg nk tgu kul 2.kebetulan lalu kat butik yg buat bj aku tempah maktok nk banje tu.kene wat fiting dlm mgu ni.tp die tak kol2 pun.so alang2 dh ade kat situ, aku gi jelah,mane tau mmg dah kene pun fiting sebenanye.

So, aku pun masuk ngan bibik kat butik tu.butik die agak boleh tahan la jugak.Owner die melayu.buat baju utk datuk2 kot.mahal bole tahan jugak.baju kurung biase pun dalam 100 lebih.so aku pun bertanye la kat abg tu bj aku dh siap ke, die pun soh la aku pakai..tp baru dalam 40 % je baju tu..tula gunanye fitting.lepas je aku pakai bj tu, ade sorg laki ni masuk.tinggi.hemsemla jugak (age around late 30 or early 40 kot).abg tailor ni bersuara 'abg azmi...lame tak nampak'.aku pun wat dek je..yela aku dtg dulu, kenela layan aku dulu kan.so aku pun tryla bj tu, btau selese ke tak smua..abg tailor tu tnye pakai nk gi blaja kt jepun ke..pastu abg azmi ni pun kate tah2 jepun panas tym ni.aku pun jwbla kat abg tailor, bukan gi jepun..abis tu?abg tu tanye.aku jawab..gi london, UK.abg tailor jawab..0000..so itu jela perbualannye selain daripada mengatakan bhgian2 baju yg nak di otter lg.

Aku pun setella menfiting baju..kuar dari butik tu ke arah moto aku.then aku ternampak la kete yg di park sebelah kete yg betul2 dalam parking box.kirenye kete ni main parking jela..ish dalam hati bagus btol die ni parking.taula kete mahal.pastu aku ternampak logo kete kt bhgian tayar die ade huruf B.aik, macam tak penah tgk je logo cani.then aku tgk bhgian blakang die tulis BRABUS.mak aihh..hahaha..inila kete abg azmi tu kot..hahaha..pergh...aku pun cakapla kat bik..bik, tgk die pakai kete ni..menyesal lak tak kenyit mata sket tadi..hahahahha..sempat gak aku hafal no plate die..hahah..saje je..

Ala..korang janganla cakap aku gatal pulak..bukan ape..ni sebenanye pengaruh novel aku baca semalam.seharian aku baca novel tu sambil tunggu mak aku wat fisio, scan MRI kat hospital semalam.(nway mak aku dah disharge harini.tp tak pulih betul lagi.kene buat fisio n follow up lg ngan doc).tajuk die Andai Itu Takdirnya.biasela novel ni kan banyak khayalan.cite nak cite pasal anak org kaye, hemsem, keje best2..pastu dapat wife/gf yg cantik..biasela kan..hehe tp cite ni best jugak.bole direkemen.penulis die Siti Rosmizah.byk sentuh pasal keegoaan.begenang gak skali skala air mata aku ni..menitik adela dalam satu dua titik.bestla yg penting.

Pastu aku kuar tu belom kul 2 lagi, so aku buat keputusan utk gi ofis jap anta EPF statement.mase perjalanan tu ade terpikir plak,mesti best kalo jadikan ni kisah novel kan.konon2 nye lepas aku belah dari kedai tu naik moto azmi ni pun tanye abg tailor tu no tepon aku...hahahaha..pastu die pon kol aku..hahaha..pastu aku pun tersedar aku ni berangan je upenye.hahaha..kalo disambungkan lagi cite ni macam best kan?tapi aku sedar..terlebih plak berangan aku kali ni.ni mesti gara-gara novel smalam ni..hehe..


Kalo la 'kawan' bace post aku kali ni abesla aku..hehe..Hmm..kalo 'awak' bace post ni, jgnla marah k..biasela tu berangan..bukannye sy maksudkan pun..just berangan macam novel2 tu..jangan marah k..just nak share2 je bende yg tah paper terjadi harini..


6 comments:

wannortya said...

eh apsal gatal sangat? 'awak,awak tgk la fi awak ni..ish3 ni blom gi london lg ni awak.kalo dah gi nnt,cmne la agaknye' hahaha

nih yg ko tak kenyit2 mate,bwat2 jatuh motor ke nape..taktik2 biase sume tu..ha alang2 die anta gi spital,terjumpe mak ko skali..kan ke bagus tuh..ish aku mmg nak bwat novel jugak..

penglipurlapar said...

kau jgn buat novel tia, nanti panjang dia macam ensaiklopedia. kau tu bukan reti nak berenti bercerita

mayamin syafiqah said...

hah tgk skang sape yg gatai?siap soh aku jatuh2 moto lagi.nak kaki aku patah cam kaki ko ke?aku tadela sampai nak wat camtu..tp mmg kelaka la sebab aku bole berangan time aku tgh bawak moto..klaka je rase..

btul kimi, kalo tia wat novel, mesti tade spacing ngan koma.full stop ape tah lagi..

LeLa BeSt said...

eh2, sape nk bg dia buat novel?? x mengambang penuh la bulan nanti

wannortya said...

kuang haja.korang ni tak sapot niat murni aku langsung.tgk la.aku letak name korang.yang jahat jahat tu korang la

LeLa BeSt said...

hahaha xmatang lgsg, mcm budak2..

nanti kite tanye mak kiteee...!!